counter create hit
سرگرمی و چند رسانه ای هنرهای نمایشی چهره ها و سلبریتی ها نقاشی گردشگری

نظر ها:

مطالب مرتبط:
عکس ؛ استقلالی ها در چنین روزی بر بام آسیا ایستادند

عکس ؛ استقلالی ها در چنین روزی بر بام آسیا ایستادند

چهل و هشت سال پیش در چنین روزی، نخستین قهرمانی استقلال در آسیا با شکست ۲-۱ تیم هاپوئل رژیم صهیونیستی در ورزشگاه امجدیه و با گلهای غلام وفاخواه و مسعود معینی اتفاق افتاد. استقلال دومین قهرمانی خود را نیز در سال ۱۳۷۱ با سرمربیگری مرحوم منصور پورحیدری بد ...

نفرین بر این دلار... / تصمیم «کبری»! +تصاویر

صفحه نخست روزنامه های ایران امروز چهارشنبه 22 فروردین 1397 را اینجا ببینید.

مشاور ولیعهد امارات خطاب به ظریف: دیگر لبخند نخواهی زد!+عکس

مشاور ولیعهد ابوظبی با انتشار عکس لبخند ظریف نوشت: بعد از امروز دیگر لبخند نخواهی زد!

متلک تصویری یک روزنامه به ولایتی، جهانگیری و سیف!

ضمیمه طنز «بی قانون» امروز نیز در واکنش به برخی اخبار و اظهارنظرهای چهره های شناخته شده کشور، همراه با روزنامه قانون منتشرشد.

کاپیتان رئال مادرید محروم خواهد شد؟ (عکس)

ممکن است حضور سرخیو راموس، کاپیتان رئال مادرید در کنار زمین برای او گران تمام شود.

نجات شیرخواره یمنی از زیر آوار بمباران پس از 3 روز+عکس

نجات شیرخواره یمنی از زیر آوار بمباران پس از 3 روز+عکس

رسانه های یمنی از نجات یافتن یک شیرخواره یمنی از زیر آوار ناشی از بمباران یک منزل پس از سه روز خبر دادند.

۵ گوشی برتر از نگاه Consumer Reports که ساخت سامسونگ و اپل نیستند

اخیراً موسسه Consumer Reports لیستی از ۵ تلفن هوشمند برتری که توسط سامسونگ و اپل ساخته نشده اند را منتشر کرده تا به خریداران، گزینه هایی را غیر از محصولات این دو شرکت تولید کننده ی اصلی معرفی کند. ...

توقف نمایش فیلم های کمدی تا ساعت ۱۷ امروز

به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع)، فیلم های کمدی تا ساعت ۱۷ در سالن های سینما نمایش داده نمی شوند.

حسرت فرصت های از دست رفته برای جابر(عکس)

حسرت فرصت های از دست رفته برای جابر(عکس)

مهاجم استقلال برابر تیم سابق خود توفیق چندانی نداشت.

آواز محمد معتمدی در مراسم تشییع بزرگ لشگری + فیلم

آواز محمد معتمدی در مراسم تشییع بزرگ لشگری + فیلم

محمد معتمدی در مراسم تشییع پیکر «بزرگ لشگری» که در تالار وحدت برگزار شد، برای دقایقی آواز خواند.

جایزه بهترین فیلم اول در جشنواره جهانی فیلم فجر اهدا می شود

امسال برای نخستین بار در جشنواره جهانی فیلم فجر جایزه ای به فیلم های اول اهدا می شود که داوران این بخش شامل 2 سینماگر خارجی و یک ایرانی خواهد بود. 

اطلاعاتی جالب در مورد غذای خلبان ها و خدمه پرواز که با مسافران هم تفاوت دارد!

اطلاعات خواندنی در مورد غذای خلبان و خدمه پرواز خیلی جالب است که بدانید غذای خلبان و خدمه پرواز به دلیل حفظ امنیت بیشتر پرواز و مسافران، با مسافران تفاوت دارد. حتی غذای خلبانان یک پرواز با هم فرق می کند. سرنوشت مسافران و جان مسافران در دستان خلبان است ...

عکس ؛ انتقام گیری هواداران سیتی از لیورپول

شروع طوفانی منچسترسیتی در دیدار دیشب باعث ایجاد دلهره حذف از لیگ قهرمانان در دل هواداران لیورپول شد اما با گلزنی محمد صلاح و فرمینو در نیمه دوم، مرسی سایدی ها با برتری قاطع جواز صعود به مرحله بعد را گرفتند. اما بعد از گل محمد صلاح، هواداران سیتی اشیایی ...

فیلم | ابراز تاسف امیر قلعه نویی با انتشار ویدئویی با آهنگ «لب کارون»

امیر قلعه نویی با انتشار این ویدئو که گویا خودش ضبط کرده نسبت به وضعیت رودخانه کارون و استان خوزستان ابراز تاسف کرد.

برف بهاری مردم کویر را غافلگیر کرد +تصاویر

نخستین برف بهاری، طبیعت زیبا وکویری بادرود را سفیدپوش کرد.

پیکان کروک خاص در ایران!

راننده این خودرو خوش سلیقه با تغییراتی اساسی پیکان قدیمی را در ظاهر تبدیل به یک خودروی مدل بالای کروک کرده است.

نکته! این مطلب توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است. لطفا نظر خود را در رابطه به این مطلب در صفحه تماس با ما در میان بگذارید.

ایجاد نشان می دهد حداقل کار ممکن در تجلیل از هنرمندان سعی کنید چرا که A. ممکن است

برپایی تکریم پایین ترین کار ممکن در تجلیل هنرمندان مطرحی چون احمد فتوت هست

گزارش از راهنمای سفر من به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا; به نقل قول از ادويه او طی چند روز گذشته دیده می شود ایجاد احترام بنیانگذار هنرهای تجسمی تهران احمد شجاعت همراه با ارائه آثار خود در گالری ۲۶ تهران. من نهفته نقاش و هنرمند شهرستان بهار به شیوه ای مسئول و شکل گیری این دانشگاه از جمله احترام در حالت ایستاده و نمایش کار خود را با تلاش بسیار است. من گزارش می دهد که شاگردان یک استاد بزرگ رسمی استان کشور خواهد بود که هدف از این احترام و قدردانی خود را برای تلاش از بیش از ۶ دهه عرصه فرهنگ و هنر استان و کشور دانسته و این تکریم را پایین ترین کار ممکن در تجلیل از این هنرمند می داند. غیبی طی یادداشتی هدفش از برپایی این تکریم را گفته و چکیده ای از زندگی هنرمند مطرح همدان را از زبان دیگر هنرمندان حاضر در مراسم اختتامیه این تکریم به قلم تحریر درآورده است. غیبی در این یادداشت می نویسد: حیف نگاه کردم که گوهری اینچنین در بستر شهر فرهنگی هنری ای چون همدان باشد و ما همراه با سکوت و متانتِ وی به سکوت و تماشا بنشینیم ، در یکسال موخر که محضر استاد احمد فتوت برای عرض ادب خدمت میرسیدم ، بر آن گردیدم که برای تقدیر از زحمات بیشتر از ۶ دهه وی برای فرهنگ وهنر استان همدان و کشور مراسم بزرگداشتی در تهران برای وی برگزار کنیم که اهم این برنامه عرضه آثار بسیار متمایز وی بود که بصورت انتزاعی به طبیعت پرداخته بود ، مایه تاسف بود اگر این آثار فوق حرفه ای و آکادمیک در عرصه کشوری به نمایش گذاشته نشود . از مدیریت گالری ۲۶ تهران سرکار خانم الهه یوزان دعوت نمودیم تا در همدان میزبانشان باشیم و طی نشستی تصمیم برآن شد که در مورخه ۱۵ دیماه ۹۶ نمایشگاهی با عنوان " تکریم استاد احمد فتوت بنیانگذار هنرهای تجسمی استان همدان" برپا گردد که به کمک خدا و معیت اساتید و دوستان به خوب ترین شکل ممکن برنامه صورت گرفت و در روز اختتامیه طی نشستی با عنوان "تحلیل آثار استاد فتوت" ، میزبان چند تن از هنرمندان بزرگ کشور گردیدیم که این برنامه با کلام دکتر حسین اردلانی و علاوه بر این استاد رضا هدایت و با حضور اساتید دیگر چون امیر شهاب رضویان و فرخ رستار تمام شد که چکیده ای از مطالب این نشست به توصیف ذیل میباشد : دکتر اردلانی در بیاناتی بسیار شیوا از هنر و هنرمند و جایگاه آن در جامعه اینچنین شروع نمود : از مدیریت گالری ۲۶ تهران سرکار خانم الهه یوزان دعوت نمودیم تا در همدان میزبانشان باشیم و طی نشستی تصمیم برآن شد که در مورخه ۱۵ دیماه ۹۶ نمایشگاهی با عنوان " تکریم استاد احمد فتوت بنیانگذار هنرهای تجسمی استان همدان" برپا گردد که به کمک خدا و معیت اساتید و دوستان به خوب ترین شکل ممکن برنامه صورت گرفت و در روز اختتامیه طی نشستی با عنوان "تحلیل آثار استاد فتوت" ، میزبان چند تن از هنرمندان بزرگ کشور گردیدیم که این برنامه با کلام دکتر حسین اردلانی و علاوه بر این استاد رضا هدایت و با حضور اساتید دیگر چون امیر شهاب رضویان و فرخ رستار تمام شد که چکیده ای از مطالب این نشست به توصیف ذیل میباشد : قبل از هر چیزی باید بدانیم که به چه کسی هنرمند گفته میشود ، هنرمند چه خصوصیت دارد ؟ و ما طبق معمول در مباحثمان اینچنین شروع میکنیم که وارد واژه ها و کلامهای ابهام آمیز و کلی گویی که در دانشگاهها و فضای موسسات آکادمیک وجود دارد را اهتمام میکنیم بزداییم . هنرمند واقعا چه میکند ؟ چه تفاوتی با دیگران دارد ؟ غالب وقت ها میشنویم که میگویند ، خصوصیت بارزش خلاقیت است و افرادی می باشند که آنرا نوآوری و بدعت می نامند و تعاریف مختلفی که میشود در جنبشها و رخدادهای طول تاریخ دارد ، که در برخی از این کلمات معطوف میشوند و اهتمام میکنند که آنرا در آن دوره بها دهند . اما در کل فارغ از زمان ، هنرمند چه میکند ؟ یعنی ما از گذشته تا بحال از یک قرن پیش تا به روز گذشته و امروز و قرنهای بعد هنرمند چه ویژگیهایی دارد ؟ طبعا یک اشتراکی دارد که همه متفق القول به آن فرد می گوئیم هنرمند ، یقینا این خصوصیت و بارز هنرمند چیزیست که در یک کلام ، یک جمله و یک کلمه گنجیده نمیشود ، اما سر انجام میدانیم که جنسش چه طور باید باشد . میدانیم که آدم اصلا به دنیا آمده برای شناخت ، تمام اتفاق هایی که برایش می افتد به موازاتش به حیاتش ادامه میدهد و به شناختش اضافه میکند . این شناخت ویژگیهای متفاوتی دارد که هنرمند نوع دیگری از شناخت را اهتمام میکند انتخاب کند . یا بدان زیادتر بها دهد . ما میدانیم که در عرصه فلسفه میگویند ، هنر ، شناخت یا دانش از مفاهیم و محسوسات سرچشمه میگیردیعنی از قوه احساس آدم و از قوه درک و عقل آدم و برخی مواقع اینها همکاری میکنند با هم یعنی ترکیبی از این دو را بصورت جدا نشدنی برای ما بدست میآورد ، یقینا ما متوجه می گردیم که مفهوم یا قوه فاهمه با موضوع یا سابجکتیو آدم کارهای متفاوتی انجام میدهد . ما به نادرست در زبان فارسی میگوییم عقل هنرمند با عقل آدم ، این عقل خودش کارآیی های متفاوتی دارد ، تخیل میکند ، توهم میکند ، گمان میکند ، تجسم میکند ، اندیشه میکند و استنتاج میکند ، هنرمند با همه اینها کاری ندارد لکن با بخش خاصی از آن سروکار دارد و میدانیم که هنرمند با قوه پنجگانه کاری ندارد لکن آنان آغازگر شناخت او می باشند . سر انجام هنرمند به نوع کارش کار احساسی اما نه از نوع احساساتی بودن که ما باید حواسمان جمع باشد، نوعی از احساس است که درآن تامل یک استحاله وجود دارد . طبعا این موجب میشود این نوع شناخت ، چشم ، فکر ، ذهن و روح با توانمندی در کنار هم قرار دهد و فیکس کند یعنی از دل ترکیب اینچنین این شناخت بیرون می آید ، زیادی مواقع در هنر آنرا بداهه مینامیم مثل : بداهه نوازی ، بداهه خوانی ، بداهه کشی ، یا ناخودآگاه … این کلمه در هنر خیلی رایج شدن دارد اما بین اینها تفاوت وجود دارد ، بین تصادف و اتفاق ، بین ناخودآگاه و بداهه تفاوت زیادی وجود دارد . ناخودآگاه از یک امر خود آگاه گونه می آید ، آگاهیِ که به تداوم فرا رسیده است و پس از آن به ناخودآگاهی مبدل میشود . اما بداهه اینچنین نیست ، هنرمندی که بداهه کار میکند سرچشمه هایش را به سادگی نمیتواند پیدا نماید و گاهی هرگز جوابش را پیدا نمیکند . .u97c794b8ff5a2ded04a28aa6203936df { padding:0px; margin: 0; padding-top:1em!important; padding-bottom:1em!important; width:100%; display: block; font-weight:bold; background-color:#FFFFFF; border:0!important; border-left:4px solid #3498DB!important; text-decoration:none; } .u97c794b8ff5a2ded04a28aa6203936df:active, .u97c794b8ff5a2ded04a28aa6203936df:hover { opacity: 1; transition: opacity 250ms; webkit-transition: opacity 250ms; text-decoration:none; } .u97c794b8ff5a2ded04a28aa6203936df { transition: background-color 250ms; webkit-transition: background-color 250ms; opacity: 1; transition: opacity 250ms; webkit-transition: opacity 250ms; } .u97c794b8ff5a2ded04a28aa6203936df .ctaText { font-weight:bold; color:inherit; text-decoration:none; font-size: 16px; } .u97c794b8ff5a2ded04a28aa6203936df .postTitle { color:#16A085; text-decoration: underline!important; font-size: 16px; } .u97c794b8ff5a2ded04a28aa6203936df:hover .postTitle { text-decoration: underline!important; } این مطلبو از دست ندید!  عکس العمل ها به ساخت و ساز موقت در حدود یک اثر تاریخی در بجنورد احمد شاملو میگوید وقتی شعر میگویم احمد غایب است و نمیدانم کجاست . مرحوم منصوره حسینی میگوید (نمیتوانم بگویم چه رخدادی می افتد که شروع به نقاشی میکنم ، نمیتوانم بیان کنم منحصرا میتوانم بگویم رخدادی در من می افتد که این من که حرف میگویم در حال نقاشی کردن حضور ندارد ) به شکلی همه آنان حواله به یک سوم شخص غایب میدهند . همه ما از زیبایی های طبیعت به شکلی لذت میبریم اما نوع لذتی که هنرمند کوشش میکند بدان برسد نوعش فرق دارد ، هنرمند در صدد آنست که با هنرش به عالم دیگری عزیمت کند به گفته استادحسینعلی ذابحی ( نقاشی مزیتی دارد وقتی از این عالم خسته میشوی یک حیاط خلوتی داری که با پایین ترین نرخ میتوانی در آن زندگی کنی و کسی مزاحمت نشود ). با این مقدمه میخواستم برسم به زندگی سراسر هنرمندانه ی استاد احمد فتوت ، هنرمندی از همدان که عقبه ی طولانی هم دارد . همدان هنرمندان بزرگی را پرورش داده که غالبا همگی به علل عقلانی زادگاهشان را ترک کرده اند حتی نقاشان کپی کار که در عصر خودشان فعالیت داشتند که آنان هم بشدت قابل تقدیر می باشند زیرا در دورانی که زندگی شکل دیگری داشت آنان در قطار هنر داشتند خدمت میکردند اساتیدی مثل : استاد احمد فتوت ، استاد احقری ، استاد حجاریان ، دکتر حلیمی ، استاد جاوید ، مهندس قهوه ای ، استاد حمیدی ، عربعلی شروه ، کورش ابراهیمی ، ابراهیم زارع و دیگر بزرگان که اسم بردنشان به درازا خواهد کشید ، اساتیدی که اسم برده شد تفاوت اکثریتشان با استاد فتوت در این است که استاد فتوت پس از طی مراحل آکادمیک هنر همدان را ترک نکرده و به زادگاهش برگشت و بیشتر از ۶ دهه است که با تمامی فراز و نشیبهایی که داشت کارهای بسیار زیادی در حوزه هنر برای استان داشتند که با اهمیت ترین آن ایجاد هنرستان هنرهای تجسمی در همدان بود وی علی رغم فعالیتهای هنری بازاری که وجود داشت همدان را به قصد تهران ترک کرد  وبصورت آکادمیک تحصیلات خود را در دانشگاه هنرهای زیبا زیر نظر اساتیدی چون ، محسن وزیری مقدم ، بهجت صدر ، سیحون ، میرفندرسکی و استاد حمیدی گذراند و با آن عقبه طبیعی و طبیعت گرایی که داشت جذب فضای امپرسیونیستی شد و بخشی از نخستین فارغ التحصیلان دانشگاه هنر شد که از همکلاسیهایش می توان از سهراب سپهری ، عربعلی شروه یعقوب عمامه پیچ و غیره را اسم برد. استاد به شکلی دغدغه طبیعت داشتند که آنچه از آثار وی می توان دریافت نمود ارتباط حسی اجتماعی و یا دغدغه ی انسانی است که در طبیعت آنان را نشان میدهد . وی بشدت انسانی اخلاقی می باشند  که متاسفانه در هنرمندان امروز این وجهه بشدت کمرنگ شده در حالتیکه اخلاق وجه غالب هنرمند است ، ما ابتدا باید آدم باشیم بعد هنرمند شویم . نوعی ارتباط بین آدم و آدم ، و آدم با طبیعت وجود دارد که دغدغه استاد فتوت است . اگر آثار ماقبلشان را بتوانید ارزیابی کنید متوجه خواهید شد که رنگ و فرمها چه طور در کنار هم قرار گرفته اند و چه طور کمپوزیسیونها در دورانی خیلی خلوت میشوند و گاهی با چند تاش حس بخشهایی از طبیعت همدان را میتواند جابه جا کند و باز اینهم ازآن کسی است که طبیعت را بشناسد . بطور مثال آنهایی که کویر نشین یا حاشیه نشین کویر می باشند آثار سهراب سپهری را خوب تر درک میکنند تا کسی که در تهران زندگی میکند . برای دوستانی که زندگی در فضای کوهستانی دارند صحبتهای بنده قابل درکتر است بشدت این ارتباط برایشان ارتباط حیاتمندی است یعنی نوعی گفتمان طبیعت یا ارتباط طبیعت . آثار استاد را می توان به سه دوره مضمونی تقسیم نمود : آثار استاد را می توان به سه دوره مضمونی تقسیم نمود : دوره طبیعت : دورانی بوده که وی با توجه به دست آوردهایی که داشته و یقینا مؤثر بوده حتی پیش از انقلاب ، کمتر هنرستانی است که بدون مشورت وی بخواهد ایجاد بشود . دانشگاه آزاد و دانشگاه بوعلی سینا هم همین اتفاق رخ داده وی در حقیقت تجربه تعلیم برای گروههای متفاوتی را داشته من جمله رشته هایی چون معماری که عقبه طولانی تری داشته . یقینا تکنیک مسلط معروف ی وی  آبرنگ است اما در حقیقت می توان اظهار کرد فارغ از اینکه این قدرت اش زبانزد است آثار اکریلیک وی هم خارق العاده می باشند ، دوره ای از فعالیتشان را پناه به طبیعت میبرد دورانی که تحصیلات آکادمیک تاثیر گذاشته با نقاشی معاصر رو به رو شده ، درک کرده که هنر چه خصوصیت خواهد داشت و اهتمام کرده در پی هنر فاخر باشد نه هنر پاپیولر به معنای پاپ آرت یا مزه و ذائقه ایرانی مثل قهوه خانه ای . دوره فضاهای اجتماعی : باتوجه به تحولات زیبایی که در معماری شهری همدان صورت می پذیرد و وی مدت طولانی در رشته معماری تعلیم میکردند به مرور زمان فضاهای شهری برایشان مطرح میشود. حتی اگر اثری از یک فضای شهری را دارند کار میکنند ، دغدغه شان علیرغم تدریسی که داشتند آن سازه ها و ماشینها و جزئیات زندگی شهری نیست در حقیقت همان احساسی که در مقدمه عرض کردم وی دارند آغشته میشوند به هر آنچه که نقش خواهند زد . به همین سبب نوع باورشان تحولی نمیکند اما نوع زاویه دیدشان تغییر میکند و وارد فضای اجتماعی میشود . دوره فضاهای انتزاعی: این دوره از اهمیت بسیار بالایی بهره مند است . واقعا دوره انتزاعی یک استحاله فکری ، ذهنی و سنی خاصی را میخواهد و به معنای حقیقی وقتی استاد فتوت وارد فضای آبسترع میشود واقعا به نظر میرسد که با یک عقبه ۴۰ ساله وارد این فضا میشود و این همان جای پای سفتی است که میتواند قرار دهد ، رنگ شناسی که سال ها است با آن دست و پنجه نرم کرده ، تمرکز به فرم و آن شرایط موجب شده که در این مقطع از سر احتیاج و آن فضاهای انزوایی که در زندگی امروز متاسفانه خیلی در جریان است وارد فضاهای انتزاعی میشوداما دو مرتبه هم در همین فضاهای انتزاعی همان عطف اخلاقی که ارتباط آدم با حول خودش است را دغدغه قرار میدهد .