counter create hit
استارتاپ و ارزش آفرینی

نظر ها:

مطالب مرتبط:
مشکلات و محدودیت های فعالیت استارت آپ ها

مشکلات و محدودیت های فعالیت استارت آپ ها

به گزارش تیتربرتر -حسین محمودی‌اصل با اشاره به مشکلات و محدودیت‌های فعالیت استارت آپ‌ها در مقطع کنونی، افزود: فیلترینگی که به دلیل برخی مسائل ...

خسارت مسدود سازی یکباره شبکه های اجتماعی به اقتصاد کشور

ناصرعلی سعادت (رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور) گفت: در سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به عنوان مجموعه ای متشکل از صاحبان کسب وکار در کشور، استقبال می کنیم که مردم از پیام رسان های بومی استفاده کنند و طرف ...

راه اندازی بانک ایده در دانشگاه علوم پزشکی ایران

مسعود ناصری پور (رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران) ضمن اشاره به راه اندازی دوباره مرکز مجد، بیان کرد: این مرکز در حقیقت محلی برای جمع آوری بانک ایده های دانشجویان است که اساسنامه آن تهیه گردید و در حال جمع آوری ...

راه اندازی کسب و کارهای کوچک و نوپا بخشی از فعالیت های دانشگاه آزاد

حبیب الله آراسته راد (رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان) اعلام که راه اندازی کسب و کارهای کوچک و شرکت های نوپا ماموریت ویژه این باشگاه است. ...

هاست نگار؛ میزبانی قابل اعتماد

هاست نگار؛ میزبانی قابل اعتماد

استفاده از تکنولوژی روز دنیا در خدمات میزبانی هاست همراه با امنیت بالا ، قیمت های به صرفه و پشتیبانی 24 ساعته جزو ویژگی های خاص شرکت هاست نگار است. هنگامی که استارت آپ ها و شرکت های بزرگ تصمیم به راه اندازی وب سایت و ...

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای کسب وکارهای نوپا/شکایت دولت از استارت آپ ها پس گرفته می شود

وزیر ارتباطات با اشاره به موافقت رییس جمهور برای اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان در جهت توسعه خدمات کسب و کارهای نوپا گفت: در تلاشیم تاشش۶ ماه آینده در کشور سند توسعه اقتصاد دیجیتال داشته باشیم.به گزارش ...

تغییرات تازه اپ استور

تغییرات تازه اپ استور

برای افرادی که می‌خواهند قبل از خرید یک اپلیکیشن، آن را امتحان کنند، اپل اکنون یک بخش جدید در اپ استور در نظر گرفته است به نام «امتحان رایگان» که اپلیکیشن‌هایی را نمایش می‌دهد که قبل از خرید یا پرداخت هزینه‌ای برای اشتراک گرفتن، شما می‌توانید آن اپلیکیشن را ...

چه عواملی باعث موفقیت استارت آپ ها می شود؟

به گزارش تیتربرتر - با نگاه دقیق تر به جوامع پیشرفته تر، استارت آپ در فرهنگ عامیانه بیشتر با صنعت فناوری و تکنولوژی عجین شده است و بیشتر از گذشته اقتصاددان های بزرگ در مسیر پیشرفت این کسب و ک ...

رونمایی از استارت آپ رامبد جوان!

رونمایی از استارت آپ رامبد جوان!

در مراسمی که در باغ کتاب تهران با حضور رامبد جوان و تیمش، خبرنگاران و اینفلوئنسرهای منتخب برگزار شد استارت‌آپ تگ استار رسما آغاز کار خود را اعلام کرد. تگ‌استار یک پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران است که هدف آن شناسایی استعدادها در شبکه‌های اجتماعی نظ ...

نمودار آنلاین اطلاعات استارتاپهای ایرانی راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، این نمودار آنلاین توسط یک استارتاپ راه اندازی و با حضور معاون علمی فناوری رئیس جمهور و شهردار تهران رونمایی شد. «نوپاگراف»، تصویری از ارتباطات درون زیست‌بوم استارتاپی ایران به همراه نام و لوگو استارتاپ، ا ...

قوانین مناسب استارت آپ ها باید تدوین شود

به گزارش تیتربرتر - محمدباقر صدری درباره اثر فیلترینگ بر کسب‌وکارهای مجازی و استارت‌آپ‌ها، اظهار کرد: فضای مجازی ظرفیت‌های بسیاری در ابعاد مثبت و منفی دارد و یکی از جنبه‌های مثبت آن را می توان استار ...

خودروی خودران تحویل محموله رونمایی شد

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، روز گذشته استارتاپ «Nuro» از یک خودروی خودران برای تحویل محموله رونمایی کرد. دیو فرگوسن و جیاجون ژو و دو مهندس سابق پروژه خودروی خودران گوگل این استارتاپ را راه‌اندازی کرده‌اند. البته هنوز جزئیات ...

چگونه یک کسب و کار جدید را بدون هیچ هزینه ای آغاز کنیم

مطلب چگونه یک کسب و کار جدید را بدون هیچ هزینه ای آغاز کنیم برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ ایده بزرگی برای کسب و کارتان دارید، اما می خواهید بدون هیچ هز ...

فعالیت برخی استارتاپ  های چند تابعیتی در ایران خطرناک تر از مسئولان دوتابعیتی

فعالیت برخی استارتاپ های چند تابعیتی در ایران خطرناک تر از مسئولان دوتابعیتی

سید علیرضا آل داود در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا با اشاره به فعالیت برخی استارتاپ‌های خاص در کشور اظهار کرد: به وجود آمدن استارتاپ‌های چند تابعیتی در کشور و پاسخگو نبودن آنان طبق قوانین کشور در آینده، ما را با چالش‌های جدی روبه‌رو خواهد ...

بررسی موانع ایجاد اشتغال در کشور؛ اشتغال اصلی ترین برنامه دولت

مطلب بررسی موانع ایجاد اشتغال در کشور؛ اشتغال اصلی ترین برنامه دولت برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ علی ربیعی در حاشیه کارگروه تخصصی بررسی مباحث توسعه اشتغال ...

اعلام برندگان دهمین جشنواره وب و موبایل ایران؛ ۲۶ و ۲۷ بهمن ۹۶

مطلب اعلام برندگان دهمین جشنواره وب و موبایل ایران؛ ۲۶ و ۲۷ بهمن ۹۶ برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ برندگان دهمین جشنواره وب و موبایل ایران اعلام شدند. امسا ...

استارتاپ های میلیاردی ایران

استارتاپ های میلیاردی ایران

روزنامه هفت صبح - علی هادی زاده: فهرست هشت استارتاپ که توانسته اند در مدتی کوتاه سریع ترین رشد را داشته باشند.یک سال پیش، تقریبا همین روزها بود که سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور از وجود چهار استارتاپ ایرانی با میزان فروش خیره کننده بالا ...

از هر ۱۰۰ کسب وکار جدید در کشور ۱۷ مورد نوآورانه است

محمدرضا زالی (رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران) با اشاره به این موضوع که حمایت از استارتاپ ها اقدامی بسیار هوشمندانه است​، خاطر نشان کرد: باید استارتاپ های کشور نوآورانه باشند. از هر ۱۰۰ کسب وکار ...

همیشه مشکوک بودن به پژوهشگران و اساتید حرفی نادرست است/دانشگاه ها کارآفرین باشند

به گزارش وانانیوز،  حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری صبح شنبه در سی ویکمین جشنواره خوارزمی با بیان اینکه ایران کشوری است که در دو مقطع تاریخی در علم و تمدن بشری نقش بسیار ارزنده ایفا کرده است، اظهار کرد: ایران، در دو مقطع پیش و بعد اسلام نقش بسی ...

نکته! این مطلب توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است. لطفا نظر خود را در رابطه به این مطلب در صفحه تماس با ما در میان بگذارید.

ماشین بزرگ و چالشâ € Œهای کارآفرینی در صنعت خودرو ایران

عظیم خودرو و چالش‌های کارآفرینی در صنعت خودروی ایران

گزارش ایران است. رضا عظیمی مدیر عامل شرکت بزرگ خودرو به تازگی در نسخه یازدهم از جشنواره اجرایی تولید کنندگان از شبکه مقدمه ای از اعداد با دوام بالا با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی هسته ای یک پزشک; مدیریت نخست شبکه مورد آزمایش قرار گرفت. به این مناسبت و سرمایه گذاری 1200 میلیارد تومانی این شرکت در تولید ماشین همراه یک شریک خارجی، عظیمی در گفتگویی، به چالش‌های کارآفرینی در صنعت خودرو و برنامه‌های آینده این شرکت پرداخته است. * بسیاری از مردم شما را با برند خودرویی شما می‌شناسند، اما در سایر مجموعه‌های دیگر هم فعال هستید. در حوزه کارآفرینی چه گام‌هایی برداشته‌اید؟ عظیم خودرو امروز متشکل از 5 شرکت است که قدیمی ترین آنها، پارسیان عظیم خودرو است که بخش بازرگانی را در اختیار دارد و از سال 1380 آغاز به کار کرد؛ در کنار آن شرکت خدمات پس از فروش عظیم خودرو، حمل و نقل عظیم خودرو، صنایع تولیدی عظیم خودرو و واسپاری یا لیزینگ عظیم خودرونیز فعالیت دارند. در بخش‌های غیرخودرویی نیز علاوه بر این، یک شرکت گردشگری داریم که امروز حدود 400 آژانس مسافرتی را در برمی‌گیرد و در بخش صنایع غذایی نیز، سه شرکت شامل صنایع غذایی ایده‌آل فعال هستند. در بخش ساختمانی نیز دو شرکت داریم و سه شرکت نیز قبلا بوده‌اند که در زمینه‌های مختلف کار می‌کردند که ما به خاطر تمرکز بیشتر، فعالیت آنها را کمتر کرده‌ایم و تقریبا اکنون غیرفعال هستند. در حال حاضر مجموعا در این شرکت‌ها 1120 نفر مشغول به کار هستند. * مسیر کارآفرینی برای شما چگونه بود و در حوزه کارآفرینی چه مسائل و مشکلاتی را مشاهده می‌کنید، به خصوص اینکه اکنون پلن شرکت خود را از لیزینگ به حوزه تولید خودرو تغییر داده‌اید. به عنوان یک کارآفرین فضاها و چالش‌های پیش رو را در چه مواردی می‌بینید؟ ما سال 80 از یک اتاق کار خود را شروع کردیم و چهارسال طول کشید که اتاق تبدیل به یک دفتر 80 متری شده و البته 8 سال هم طول کشید که این دفتر به یک دفتر حدود 500 متری با 50 نفر پرسنل تبدیل شود. ما در 15 سال اخیر، مدام بین 30 تا 100 درصد رشد داشته‌ایم. مسائل و چالش‌هایی را همواره همراه خود داشته‌ایم. امروز خوشحال هستیم که در حال ورود به تولید خودرو در کشور هستیم و با شرکت‌های خارجی که قرارداد منعقد شده، شراکت خوبی را رقم زده‌ایم. ما از یک کسب و کار 1000 میلیارد تومانی لیزینگ خودرو، وارد یک کسب و کار 5 هزار میلیارد تومانی تولید خودرو شده‌ایم؛ این بیزینس قوانین خاص خود را دارد و بازیگران خاص خود را می‌طلبد. * میزان سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده چقدر است و با کدام یک از کشورها، شراکت خودرویی خود را پیش می‌برید؟ به هرحال حساسیت در مورد ورود برخی از کشورها به صنعت خودروی ایران وجود دارد و موضوع کیفیت در این رابطه به‌عنوان نکته کلیدی مطرح می‌شود. * شراکت ما برای تولید با شرکت ماهیندرای هند است. هر کارشناسی که در یک ماه به دنبال صنعت خودروو تکنولوژی مرتبط با آن در دنیا بگردد، متوجه خواهد شد که صنعت خودروسازی دنیا، بر روی پاشنه چینی‌ها و هندی‌ها می‌چرخد. اروپایی‌ها در حال از دست دادن شرکت‌های کوچک خود هستند و در مقابل، چینی‌ها این شرکت‌ها را خریداری می‌کنند. امروز خودروسازی چین در حال تولید 26 میلیون دستگاه خودرو در سال است که تنها 500 هزار دستگاه از آن را صادر می‌کند؛ در حالیکه آلمان 9 میلیون دستگاه خودرو تولید می‌کند که از این رقم، 8 میلیون دستگاه صادر می‌شود. ژاپن نیز 11 میلیون دستگاه تولید داشته که 7 میلیون دستگاه از آن را صادر می‌کند. هر کشوری که خودروسازی می‌کند باید توان 70 درصدی صادرات را داشته باشد. این در حالی است که چین به تنهایی به اندازه کل اروپا، خودرو تولید می‌کند یعنی به زودی است که در دنیا، شرکت‌های اروپایی از سوی چینی‌ها و هندی‌ها خریداری شده و در یک گام دیگر، چینی‌ها و هندی‌ها، صنعت خودروی دنیا را قبضه می‌کنند. حداقل تا 5 سال آینده، خودروسازی‌های دنیا با تولید کمتر از 40 هزار دلار، مطلقا در اختیار چینی‌ها قرار خواهد گرفت. البته خودروهای بالای 40 هزار دلاری که لاکچری محسوب می‌شوند، ممکن است در اختیار اروپایی‌ها قرار گیرد. * پلت فرم جدیدی را ارایه خواهید داد؟ * با تمام شرکت‌هایی که امروز قرارداد منعقد کرده‌ایم، بندی را گنجانده‌ایم که 20 درصد ساخت داخل صورت گرفته و در کنار آن، 20 درصد خودروهایی که در ایران تولید می‌شود را به کشورهای منطقه صادر کنیم. با یکی از شرکت‌ها، تفاهم نامه‌ای منعقد شده که بر مبنای آن، طراحی یک خودروی ملی را انجام داده یا یک تولید بازار مشترک را عرضه کنیم که در این صورت، هزینه‌ها را به صورت مشترک انجام خواهیم داد. پس با توجه به اینکه صادرات نداریم، باید بر روی مصرف در بازار داخلی حساب کنیم؛ در حالیکه پرفروش‌ترین خودرویی که در ایران در رنج قیمتی 100 میلیون تومان به فروش رسیده است، تنها 5 هزار دستگاه را به بازار عرضه کرده است، در حالیکه خودروسازی که قصد دارد تجاری سازی کند؛ باید حداقل 50 هزار دستگاه را تولید کرده و بخشی از آن را هم صادر کند؛ تصور عموم این است که اگر 1000 نفر خریدار برای یک خودرو باشد، باید خودروساز هم تولید کند، در حالیکه هزینه‌های سنگین، اجازه این چنین کار را نمی دهد، مگر اینکه خودروساز 50 هزار دستگاه تولید کرده و البته در سه سال اول هم انتظار سود نداشته باشد؛ بلکه پس از آن به سودآوری برسد. خودروسازاندنیا هر 5 سال یکبار، خودروهای جدید به بازار عرضه می‌کنند؛ چراکه دو تا سه سال اول، تنها هزینه‌های طراحی خودرو را مستهلک می‌کنند. * شما در این پلت فرم، چه کلاسی از خودروها را برای تولید مدنظر دارید؟ * خودروی کیفی بالای 100 میلیون تومان قیمت دارد تا با انتظارات مردم سازگار باشد. اما می‌توان کیفیت فنی داشت ولی آپشن دار نباشد، در فرهنگ هندی‌ها این است که اگرکالایی بخرید و خراب شود، گویا به خریدار توهین کرده اید، این یک فرهنگ در کشور هند است. ما به دنبال این خودرو هستیم که بهای بین 45 تا 60 میلیون تومان با طراحی داخلی داشته باشیم که بازار بزرگ بالای 50 هزار دستگاه در سال را پیدا کنیم. * اینجا سوالی مطرح می‌شود. همواره صنعت خودرو به صورت سنتی، مخالفان و موافقان خاص خود را دارد و خیلی‌ها می‌گویند که ایران پتانسیل این را ندارد که خودروساز شود. * مثالی بزنید که مردم ایران از یک صنعت راضی باشند. بسیاری از صنایع هستند که ایران از بسیاری از کشورها جلوتر است. ایرانی‌ها خودستیزی خاصی با تولیدات داخلی دارند. مشکل فرهنگی است؛ همانطور که وزیر قبلی صنعت، کمپین نخریدن خودرو را یک خیانت دانست، اما مردم انتقاد زیادی داشتند، در حالیکه این کمپین در واقع، خیانت به کشور بود، چراکه یکی از خودروسازان داخلی قراردادی را با یک خودروساز چینی منعقد کرده بود تا یک خودرو در داخل کشور تولید کند، اما به دلیل مشکل در فروش خودروها، این قرارداد سه سال به تعویق افتاد. این مشکل فرهنگی باعث می‌شود که ایرانی‌ها از تولیدات داخلی رضایت نداشته باشند و سرمایه گذاری‌ها به نتیجه مطلوبی نرسد. حتی در هزار شرکت برتر دنیا، ایران حتی یک سهم هم ندارد، چراکه مشکل داخلی و بیرونی دارد و 70 درصد انرژی برندها بابت مسائل حاشیه‌ای می‌شود و فرصت نوآوری ندارند. * در صحبت اشاره کردید که فرهنگ خودروسازی خصوصی نداریم، البته انحصار شکل گرفته هم بی‌تاثیر نبوده است. چه استراتژی دارید که کنار دو خودروساز بزرگ کشور قرار بگیرید؟ * ما سال گذشته سه جلسه با وزیر صنعت داشته‌ایم که بر این اساس پیشنهاد شده است که قطب سوم خودروسازی را با یک کنسرسیومی متشکل از چند خودروسازی کوچک و چند بانک تشکیل دهیم، اما وی پیشنهاد داشت که این کار را با وزیر جدید در دولت دوازدهم پیش بریم، همراهی چهارساله وزیر جدید برای گذراندن دوران طفولیت قطب سوم خودروسازی نیاز است، ما می‌خواهیم که ظرف دوسال یک خودروسازی 200 هزار دستگاهی راه‌اندازی کنیم. البته ما نیازی به بانک‌ها نداریم، بلکه فقط حمایت معنوی دولت را می‌خواهیم. * در مورد برند عظیم خودرو و حاشیه‌های سال‌های گذشته که برای این برند ایجاد شده است، صحبت کنید. دلیل را چه می‌دانید؟ حاشیه‌ها در تمامی صنایع دیده می‌شود ولی بخش از آن مشکل ریشه فرهنگی دارد که به پخش شایعات علاقه‌مندیم و از طرفی معدود مشکلاتی که در بین صدها هزار مشتری به وجود می‌آید که شرکت در حل آنها هم تلاش کرده را برجسته می‌کنند و برخی دیگر از این حواشی متاثر می‌شدند. شخصا 150 هزار دستگاه خودرو فروخته‌ام و مشتریانی داریم که دو تا سه خودرو از ما خریداری کرده‌اند، بنابراین این نشان از اعتماد مردم به عظیم خودرو است. به هرحال ما کار خود را پیش برده‌ایم و اگر کمبود در خدمات خود داشته‌ایم همواره تلاش بر جبران آن کرده‌ایم و حتی یک محرومیت در تعزیرات و مراجع قضایی حتی نداشته‌ایم. ما همچون هر شرکت دیگری می‌دانیم که برای رشد باید از چه قوانینی تبعیت کنیم و در تلاشیم تا ضعف‌های موجود را نیز برطرف کنیم.